همین الان تیم ملی والیبال بانوان تیم ملی والیبال

همین الان: تیم ملی والیبال بانوان تیم ملی والیبال تیم ملی ایران تیم والیبال کاوه رضایی فیلیپین بازیکنان مسابقه ایرانی والیبال

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری خاطره فرهاد اصلانی از بازی در فیلم رسول ملاقلی‌پور

فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی است که همکاری با زنده‌یاد ملاقلی‌پور را در فیلم «سفر به چزابه» تجربه کرده هست. .

خاطره فرهاد اصلانی از بازی در فیلم رسول ملاقلی‌پور

خاطره فرهاد اصلانی از بازی در فیلم رسول ملاقلی پور

عبارات مهم : خاطره

فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی است که همکاری با زنده یاد ملاقلی پور را در فیلم «سفر به چزابه» تجربه کرده هست. .

به گزارش شرق، شنيدن خاطره همکاري فرهاد اصلانی با رسول ملاقلی پور و چگونگي ساخت اين آثار از زبان او خالي از لطف نيست که شما را به خواندن آن دعوت مي کنيم.

«سفر به چزابه» همان طور که يکي از آثار درخشان کارنامه زنده ياد رسول ملاقلي پور هست، از کارهاي ماندگار شما هم محسوب مي شود و هنوز هم ديدني هست. از تجربه کارکردن با رسول ملاقلي پور صحبت کنيم و ويژگي ای که به عنوان بازيگر در آثار او ديديد.
به اعتقاد من رسول ملاقلي پور متأثر از جريان جنگ بود. اساسا به شکل وظيفه به اين عنوان نگاه مي کرد و در موردش حرف مي زد و فيلم مي ساخت. همان طور آثاري که در سينماي جنگ ساخت، موفق بود و به يادگار ماند. شايد پررنگ ترين توصیه اي که از کارگرداني او در خاطرم مانده هست، شهودي بودن او در ساخت فيلم هايش بود. با قدرت و اعتمادبه نفس کافي کارش را شروع مي کرد و پيش مي برد. مي دانست از ساخت فيلم هايش چه منظور و هدفي را دنبال مي کند و در نهايت تکليفش با خودش روشن بود. «سفر به چزابه» تجربه ويژه و خوبي برايم بود. حضور در اين فيلم نه تنها تجربه در بازيگري را برايم بيشتر کرد، بلکه شناختم از جنگ و فضاي دفاع مقدس را بيشتر کرد.

فضاي کار براي بازيگر در آثار ملاقلي پور چطور بود؟
انصافا قدر بازيگر را مي دانست، لحن کاملا متفاوتي داشت، شايد کمي عصبي بود، ولی به شدت آدمی احساسي بود و براي عواملش، خصوصا بازيگري که کارش را بلد بود، ارزش زيادي قائل مي شد. به هرحال شرايط ساخت فيلم با الان متفاوت بود و فيلم برداري نگاتيو انجام مي شد. نگاتيو بايد به لابراتوار مي رفت و ظاهر مي شد، ولی درحال حاضر فيلم برداري ديجيتال کار را راحت تر کرده هست، مونتاژ هم وقت فيلم و کارهايي که براي کيفيت آثار به لحاظ فني انجام مي شود وقت کمتري نياز دارد، ولی کار با نگاتيو ويژگي هايي داشت؛ مثل اينکه کارگردان قطعا با دکوپاژ بايد سر صحنه حاضر مي شد و همه چيز بابرنامه تر پيش مي رفت، ولی انگار درحال حاضر همه چيز بداهه پيش مي رود.

خاطره اي از وقت ساخت «سفر به چزابه» به ياد داريد؟
اين خاطره هميشه در ذهنم از وقت ساخت فيلم در خاطرم مانده است که در مورد پروانه ساخت اين فيلم مسئله داشت. رسول ملاقلي پور با فاصله کمي «سفر به چزابه» و «نجات يافتگان» را ساخت. با پروانه ساخت سفر به چزابه فيلم نجات يافتگان را ساخت و با پروانه ساخت نجات يافتگان که ديرتر صادر و به سختي با آن موافقت شد، سفر به چزابه را ساخت. همه ما در «سفر به چزابه» حال عجيبي را تجربه کرديم و همه چيز خوب بود. بايد يادي کنم از پيمان سنندجي زاده که در وقت ساخت اين فيلم دچار سانحه شد و تصادف کرد و متأسفانه او را از دست داديم؛ بازيگر خوبي که مي شد آينده خوبي را برايش متصور بود.

شما در دوره اي در سينما و تئاتر کار در فضاي جنگ و دفاع مقدس را تجربه کرديد. شرايط امروز سينما را در اين زمينه چطور مي بينيد؟
معتقدم پيش از اين سينماي جنگ محتوايي داشت که براي مخاطب جالب بود، هرچند که آن وقت هم مثل امروز سخت گيري ها در مورد ساخت فيلم دفاع مقدس وجود داشت، ولی انگار کارگردان ها در زمينه ساخت چنين آثاري دردمندتر بودند و دغدغه بيشتري داشتند و آثار محتواي بهتري داشتند. اين روزها همه چيز تکنيکال تر شده است هست. اين به هيچ وجه بد نيست، ولی قطعا مي توان به محتواي ساخت اين فيلم ها هم نگاه ويژه تري داشت.

خاطره فرهاد اصلانی از بازی در فیلم رسول ملاقلی‌پور

واژه های کلیدی: خاطره | نگاتيو | پروانه | بازيگري | فرهاد اصلانی | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz